Wikipedia

Search results

Saturday, September 17, 2022

ἱερὸς γάμος
heilige Ehe


乾 is the dry eye
                   ➥ the arid | or  that does not rest and does not develop any ego
泪 is the cry that the eye produces once "I" is orphaned
                   ➥ the grieving 陰 ⚊ ⚋ once localized and entrapped

I C ⚊ (ICI)

The need to stop being a Drama Queen
or, stop feeling sorry for oneself

Fancy Orphancy

"M'évader d'ici
Et voir d'autres pays
M'enfuir loin d'ici
Vers d'autres paradis
Marchand de rêves m'évader
Comme un trafiquant d'armes
Voir ma pirogue chavirer
Sur tes torrents de larmes

J'me vois chasseur d'ivoire
Juste histoire d'y voir
Plus clair dans mes pensées
Couleur d'ébène
Chasser mes troubles, chasser mes peines"

— Serge Gainsbourg/Alain Chamford
Amour année zéro, 1981




No comments: